A Lepkegyűjtő című darab, már az első percekben lehengerlő erővel fogja meg a néző idegeit és el sem engedi 80 percen keresztül. Az izgalmas pszichotillert annak ajánljuk, aki szereti a briliáns színészi alakításokat. A Lepkegyűjtő pszicho-thriller John Robert Fowles regénye, két ember abszurd "találkozásáról" szól. Az egyikük, Freddie, - akit Bereczki Zoltán alakít - a szürke, szorongó bankhivatalnok, akit lottónyereménye is csak anyagilag képes felszabadítani, lelkileg tó: Faluhelyi Fanni/ másik szereplő Miranda – akit Ágoston Katalin játszik - egy izgalmas szépségű, élettel teli főiskolás lány. Freddie nem tud másként közelíteni a lányhoz, csak úgy, hogy lepkegyűjtő hobbiját kiterjesztve elrabolja, egy szobába zárja, és így próbálja a lányt szerelemre kényszeríteni. A darab ettől a ponttól indul és már az első percekben elemi erővel tó: Faluhelyi Fanni/Bereczki Zoltánt, eddig főleg zenés darabokban láthattuk, ahol komikusabb arcát mutatta meg a nagyközönségnek. A Lepkegyűjtőben azonban egy egészen új karaktert hozott.
Ferdinand Clegg (a hirtelen meggazdagodott elmebeteg, aki lepkét gyűjt, de valójában a maga aberrált módján szeretetre vágyik) Bereczki Zoltán megformálásában egyszerre sajnálatraméltó, félelmetes, kiszámíthatatlan. Bereczki arcjátéka, testbeszéde egyszerre jeleníti meg a sérült személyiséget, aki elfojtottságában maga a két lábon járó veszély, szeretetéhsége maga a kérlelhetetlen gyilkos szándék. Bereczki hangjátéka is bomlott személyiséget jeleníti meg: más hangon szól, amikor a vlogját készíti, amikor hízelkedik Mirandának, amikor dühös, amikor összeszedi magát, amikor egy altató éneken keresztül hirtelen visszatér a gyermeki énjéhez. Bereczki Ferdinandja egyszerre gyermek, és egyszerre a félelmetes őrült, aki logikusan építi fel a személyiségét és tetteit, ám valójában a maga hálószerű börtönében él, amelyből nem lát ki. Ez a börtön a születésétől, családjától, kispolgári kisszerűségéből, az ebből színházi térré növesztett kisebbrendűségből és az ezt betegesen kompenzáló hatalomvágy szövevényes és borzalmas egyvelegéből táplálkozik.
Egy igazán egyedi és különleges színházélményt nyújtó darabot mutatott be október 6-án a Lepkegyűjtő Produkció "Dolgok, amikért érdemes élni" címmel Horgas Ádám rendezésében. Pokorny Lia egyszemélyes monodrámájában az öngyilkosság, a depresszió és az abból való kiút témái kerülnek terítékre, azonban a nehéz kérdések ellenére is egy szívmelengető előadás szemtanúi lehetünk a Centrál Színházban. Fotó: Centrál Színház A Kisszínpad bejáratához érkezve Pokorny Lia fogad minket sok-sok sárga cetlivel, s azzal az instrukcióval adja át őket a nézőknek, hogy nagyon vigyázzunk rájuk, legyenek a kezünkben, hiszen az előadás során fontos szerepük lesz. Én a 999998-as sorszámú papírral együtt foglaltam helyet a teremben, és kíváncsian vártam, mi lesz vele a feladatom. A díszletet mindössze két post-it jegyzetekkel teleragasztott tábla és egy hatalmas láda alkotja, azonban Pokorny Lia hihetetlenül energikus személyisége önmagában is betölti a teret az első perctől fogva. Fotó: Kiss Kriszti Duncan MacMillan színdarabjának középpontjában egy kislány felnőtté válásának történetét követhetjük végig, akinek gyermekkorát édesanyja öngyilkossági kísérletei árnyékolták be.
A beteg lelkű Freddie minden rezdülését, aberrált tekintetét, eltorzult hangját remekül megformálta a színétó: Faluhelyi Fanni/Teljesen eltűnt az a Berecki Zoli, aki a Rómeó és Júlia musicalban Mercutioként parádézott a színpadon. Helyette egy komoly érett színészi alakítást láttunk, olyat, amiben tényleg elhittük, hogy egy pszichopata, nőrabló mindennapjaiba kapunk bepillantást. Fotó: Faluhelyi Fanni/ női főszereplő, Ágoston Katalin színésznő, az első percekben a rettegő, sokkos állapotban lévő áldozatot elemi erővel jeleníti meg. A néző pillanatok alatt a történet hatása alá kerül, úgy érzi, fel kell szaladnia a színpadra és megnyugtatnia a remegő lányt. Bereczki Zolival nagyon jól kiegészítik egymást, működik a kémia, ami ebben az esetben a férfi részéről a beteges rajongást, a nő részéről az undort jelenti. Katalin szépen építi fel a karakter erősödését, aki zokogó, remegő áldozatból próbál irányítóvá válni és csavaros ötletekkel kiszabadulni fogvatartója kezei közütó: Faluhelyi Fanni/ hátborzongató történet színpadi megjelenítésében remekül segítségül hívták az alkotók, a modern technika vívmányait, hiszen a rendező, Horgas Ádám és testvére, a díszlettervező, Horgas Péter finoman és néha pici mosolyt csalva az arcunkra használta fel a mai kor emberének elmaradhatatlan eszközét a mobitlelefont.
Ezek a "sütik" nem követik nyomon az Ön más weboldalakon folytatott tevékenységét. Az általuk gyűjtött információkban lehetnek azonban személyes azonosító adatok, amelyeket Ön megosztott. Célzott vagy reklám "sütik": Ezek segítségével a weboldalak az Ön érdeklődési körének leginkább megfelelő információt (marketing) tudnak nyújtani. Ehhez az Ön kifejezett belegyezése szükséges. Ezek a sütik részletes információkat gyűjtenek böngészési szokásairól. 5. Tartalmaznak a "sütik" személyes adatokat? A legtöbb "süti" nem tartalmaz személyes információkat, segítségével nem azonosíthatók a felhasználók. A tárolt adatok a kényelmesebb böngészésért szükségesek, tárolásuk olyan módon történik, hogy jogosulatlan személy nem férhet hozzájuk. 6. Miért fontosak a "sütik" az interneten? A "sütik" szerepe, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók számára a böngészést, hiszen a böngészési előzmények révén állítja be a felhasználóknak a reklámokat, tartalmakat. A "sütik" letiltása vagy korlátozása néhány weboldalt használhatatlanná tesz.
Előadás után az ember egy daraig a látottak hatása alatt marad mire feldolgozza a darabot. A színészek nagyot alkotnak a színpadon, kimagasló nem mindennapi teljesítményt nyújtanak. Azt gondolom egy ilyen előadásnak mindig helye van egy színház repertoárjában.