Tejben Vajban Szerelemben

A jelen bejegyzés témája A tejben, vajban, szerelemben Kusturica életművének a harmadik, ún. "balkáni mesevilág" csoportjába tartozik. A film messze kellemesebb alkotás, mint a nézhetetlenség határát súroló Az ígéret szép szó, azonban úgy tűnik, hogy Kusturica, mint forgatókönyvíró elfáradt, rendezőként pedig túlidealizál. A film legnagyobb problémája maga a történet. A hátteret a valahol a szerbiai hegyvidékben dúló balkáni háború, és a közelében található életvidám szerbiai közösség szolgáltatja. Itt él Kosta (Emir Kusturica), aki valaha zeneakadémiát végzett, azonban a háború borzalma teljesen megváltoztatta az életét. Itt él a fiatal és gyönyörű Milena (Sloboda Micalovic) is, aki másról sem álmodozik, csak hogy Kosta végre feleségül vegye. A gond abból adódik, hogy Milena szeretne feleséget szerezni az idegenben harcoló bátyjának is, és ehhez a "megfelelő" személyt, egy ENSZ menekülttáborban raboskodó középkorú, szerb-olasz nőben (Monica Bellucci) véli megtalálni. A nőt aztán emberkereskedőkön keresztül magukhoz szökteti, ahol felkészíti az esküvőre.

  1. On the Milky Road / Tejben, vajban, szerelemben (2016) - Kritikus Tömeg
  2. Balkáni Filmklub: Tejben, vajban, szerelemben | Balkaninfo
  3. Milyen is a szerelem? - Két filmet ajánlunk nem mindennapi nézőpontokkal
  4. Tejben, vajban, szerelemben - Barlang kertmozi - Szentendrei Kulturális Központ
  5. Tejben, vajban, szerelemben
  6. Tejben, vajban, szerelemben | Online-filmek.me Filmek, Sorozatok, teljes film adatlapok magyarul
  7. Kusturica, a szerelmes tejesember szamárháton - Librarius.hu

On the Milky Road / Tejben, vajban, szerelemben (2016) - Kritikus Tömeg

Ezek egészen fergeteges pillanatok a filmből, csodásan ellensúlyozzák könnyedségükkel és felhőtlenül vidámságukkal a kerten túli csaták sötétségét. Néhány pillanattal később pedig egy szőlőfürtön találjuk szegény Kosta fülét, ugyanis azt egy könnyed mozdulattal lelőtték róla ellenfelei. Aggodalomra viszont semmi ok, a talpraesett menyasszony tűvel s cérnával orvosolja a problémát. A történetről nem tudni pontosan, mikor és hol játszódik, mekkora időintervallumot ölel fel, bár egy történelmi tény is megrázza az eseményeket: aláírnak a nagykutyák egy békeszerződést. Ezt leszámítva jóformán bármikor, bármely háborús övezetben játszódhatna ez a képtelen szerelmi történet, amelynek alapja a menekülés és a titokzatosság. A szereplők egy elképzelt világban, bármilyen gyorsasággal vagy lassúsággal vánszorogni képes, ragyogó porszemek: csodásak egymással, sorsuk mégis jelentéktelen a nemzeti tragédiához kapcsolva. Épp ezért a film közepétől ettől teljesen el is távolodnak a készítők, és csak a páros kálváriája jelenik meg egy roppant véres bárányholokauszt kíséretében.

Balkáni Filmklub: Tejben, vajban, szerelemben | Balkaninfo

És ha elfogadjuk, hogy Kusturica világa egy nem reális mesevilág, ahol úgy játszik a tényekkel, ahogy ő szándékozik, akár bele is férhetne ez a szál, de valahogy akkor sem érzem koherensnek ezt az elemet. Egy maffiózót vagy balkáni hadúrt jobban eltudtam volna képzelni ennek a világnak a részeként. Szóval sajnos a film leggyengébb eleme a film húzónevének számító Monica Bellucci karakteréhez kötődik. Övé a leggyengébben megírt karakter, és az ő története lóg ki leginkább a filmből. Erőltetettnek hat a szerelmi konfliktus, és erőltetettnek hat a karakter egész lénye, hiába játszik Bellucci asszony olyan visszafogottan, amennyire csak tud (és ezzel pont, hogy nagyon üresnek is hat). Nem lennék meglepve, ha előbb találták volna meg a szerepre a híres sztárnak számító színésznőt, minthogy Kusturica megírta volna a filmet. Sokkal jobb film lett volna, ha íróként máshogy alakítja a történetet. A képi világra nem lehet igazán panasz, néha már talán túlzottan szép és idilli, de azt nem tagadom, hogy jó nézni.

Milyen is a szerelem? - Két filmet ajánlunk nem mindennapi nézőpontokkal

Az élmény leginkább abban a benyomásban sűrűsödik össze, miszerint egy olyan Kusturica-filmet láttunk, amely elsősorban csupán lötyögős paródiája egy Kusturica-filmnek.

Tejben, vajban, szerelemben - Barlang kertmozi - Szentendrei Kulturális Központ

Film szerb-angol-amerikai dráma, 125 perc, 2016 Értékelés: 44 szavazatból A Macska-jaj és az Underground rendezőjének új vígjátéka egy apró, háború sújtotta kis faluban játszódik. A helyi tejesember, (Emir Kusturica) nap, mint nap tejet szállít szamarával a frontvonal kellős közepén. Szereti a gondtalan falusi létet, ám élete egy nap fenekestül felfordul, miután megismerkedik egy gyönyörű, titokzatos olasz nővel (Monica Bellucci). Hamarosan kezdetét veszi szenvedélyes, őrült kalandjuk. Bemutató dátuma: 2017. április 6. (Forgalmazó: ADS Service Kft. ) Kövess minket Facebookon! Stáblista: Alkotók rendező: Emir Kusturica forgatókönyvíró: operatőr: Martin Šec Goran Volarević zene: Stribor Kusturica producer: Álex García vágó: Svetolik Zajc 2017. április 8. : Mi történt Emir Kusturicával? A bosnyákból lett szerb rendező sokáig volt az európai filmfesztiválok kedvence,... 2017. március 26. : Mit hoz az április a mozikba? A kőkemény március után kicsit lazítós hónap következik rengeteg gyerekmesével...

Tejben, vajban, szerelemben

  1. Kusturica, a szerelmes tejesember szamárháton - Librarius.hu
  2. FilmVilág
  3. Anyák napi ajándèkok
  4. Animal jam regisztráció game

Tejben, vajban, szerelemben | Online-filmek.me Filmek, Sorozatok, teljes film adatlapok magyarul

Eredeti cím: On the Milky Road Rendező: Emir Kusturica vígjáték, dráma, fantasy 125 perc 0 Megosztás Facebook Twitter Tumblr LinkedIn Email URL másolása magyar szinkronnal Magyar mozi premier: 2017. 04. 06.

Kusturica, a szerelmes tejesember szamárháton - Librarius.hu

Áucs. )Na de összességében azért egy igen szép (szerelmi) történet volt ez egy kis háborús szatírás fűszerezéssel, sok-sok finom szimbolikával és ezzel összefüggésben sok-sok állati szereplővel (kígyó, vándorsólyom, szamár, hogy csak a legfontosabbakat említsem), némelyik tényleg igencsak fontos, történetformáló szereppel is felruházva. És mindez term. itt is Kusturica hamisítatlanul nagyon egyedi stílusában, tele a rendező filmjeire szokás szerint jellemző emlékezetes, remek karakterekkel, és tele a rendező filmjeire szokás szerint jellemző remek muzsikákkal (persze ehhez kell egy kis fogékonyság is a balkáni zenék iránt). Meg különben is, néha olyan jó elmerülni az ő (kis mikro)világában ** – sőt sokszor tényleg úgy elvágyódnék oda (na persze nem pont oda és nem pont akkor amikor jön a fekete kommandó), pl. Milenával még tehenet is szívesen fejnék én is:) Meg azok a rezesbandás, egyébként végletekig felfokozott ereszdelahajam bulik (lásd pl. a fenti videót is, de ugye a régebbi filmjei is tele voltak ilyen full feelgood típusú őrületekkel), hát azokról már nem is beszélve….. Kusturica szereplői aztán tudnak élni, na!

Egy apró, háború sújtotta kis faluban a helyi tejesember nap mint nap tejet szállít szamarával a frontvonal kellős közepén. Szereti a gondtalan falusi létet, ám élete egy nap fenekestül felfordul, miután megismerkedik egy gyönyörű, titokzatos olasz nővel.

Kusturica írója, rendezője, producere és főszereplője is a filmnek – valahol itt rejtőzhet a hiba. Nem akadt senki, aki kedvesen odaszólt volna neki, hogy elég lesz, Emir, ez már tényleg sok, nem vicces, nem is drámai, egyszerűen sok. A film összevissza ollózott ötlethalmazában a pátosz és a könnyed varázslat mellett ott bűzölög az öncélú vérengzés és az ízléstelen giccs. A képek ellenben igazán szépek: a film látványvilága, a költői színek, a táj és az állatvilág ábrázolása csodálatos. A tejet ivó kígyó, a gazda mögé bújó csacsi vagy a szeszélyes hegygerinc képe Kusturica legjobb filmjeit idézik. Kár, hogy ezúttal nem sikerült egyensúlyban lévő egésszé formálni az ötlet- és geghalmazt. Eszünkbe juthat a zseniális Woody Allen is, aki szintén hajlamos ilyen csapdába futni, fájdalmasan önközpontú filmet készíteni. Reméljük, Kusturica is túllép ezen a félresikerült alkotáson, és rendez ismét egy mélyebben emberi, egyszerűbb, valóban mesés filmet. 5/10 Tejben, vajban, szerelemben (On the Milky Road) színes, szerb-angol-amerikai dráma, 125 perc, 2016 Rendező és forgatókönyvíró: Emir Kusturica Operatőr: Martin Šec, Goran Volarević Szereplők: Emir Kusturica, Monica Bellucci, Sergej Trifunović, Predrag Miki Manojlović Zoran Cvijanović, Bajram Severdzan, Sloboda Mićalović Bemutató dátuma: 2017. ápr.

Kusturica alkotása jól összefoglalja az egész politikai helyzet és háború abszurditását: az értelmetlen öldöklést, a sehová sem vezető csatározás vérességét. Az egyik legbizarrabb az egészben pedig az, hogy ezek a csaták a '90-es években dúltak, alig két évtizeddel ezelőtt. Kosta (Emir Kusturica) egy érzelmileg megingathatatlannak tűnő tejesember: a frontvonal közepén caplat hűséges szamarával és sólymával nap, mint nap, hogy tejet hordjon. A golyózáporokat leszámítva elég ingerszegény életét teljesen felbolygatja egy érzéki, olasz nő (Monica Bellucci), akit egy Afganisztánból visszatérő katonának szánnak feleségül. A vonzalom azonnal megvan közöttük, bár ezt nem nézi mindenki éppen jó szemmel... A film többnyire fekete humorral igyekszik feldolgozás útjára terelni ezeket a traumákat. Szürreális jelenetek egész sora tárul a néző szeme elé: a szakácsokat kicsit sem zavarja a folytonos puskaropogás, nyugodtan verik tovább a tojásokat az ebédhez, a következő pillanatban egy magával ragadó, pörgős muzsikával párosuló szláv buliba csöppenünk bele, ahol a bögyös, meglehetősen kattant menyecske kettesével issza a feleseket.