Az ilyen öngondoskodó, önszerető tevékenységekből építgetem az önbizalmam, amit időnként megtámogatok a kedvenc és / vagy nőies ruháimmal vagy egy dekoratív sminkkel. Ez persze nem "a titkos recept" és egy szóval se mondom, hogy 100%-ig elégedett vagyok az önbizalmammal vagy a nőiességemmel, de nem is ezt az üzenetet akarom átadni, hanem azt, hogy van lehetőséged formálni a saját hozzáállásod, a saját önbizalmad, a saját nőiességed. Hallgass magadra, ne másokra! Anne egész életében negatív címkéket kapott. Különbözött mert árva volt, haszontalan lány volt, vörös hajú volt, nem akart feltétlenül férjhez menni, nem akart csak a családnak és a háztartásnak élni. Tele volt fantáziával, vágyai és elhatározásai voltak már iskolás korában, amik végül a tanári pálya felé orientálták. Nőként a továbbtanulás és a karrierépítés abban a korban pedig elég kiugró életforma volt. Mikor Anne is akadályokba ütközött… Több meghatározó karakter le is akarta beszélni vágyairól: Mrs. Lynde a helyi nagyasszony szerint a felsőoktatás nem lányoknak való, a helyi vallási vezető kifejezetten javasolta, hogy Anne ne járjon iskolába, hanem tanulja meg a háztartásbeli feladatokat.
A televízió tehát egy olyan eszköz, amely a leghatásosabban tudja bemutatni, közel hozni a szereplőket. 2 David Ogilvy: Egy reklámszakember vallomásai, Park Kiadó, 1995? Letöltés ideje: 2009. 1112 16:05 3 11 Ezért tartom jó választásnak ezek vizsgálatát az általam megfogalmazott téma kifejtésére, hiszen az emberi arcok általában jól kivehetőek, és jól láthatóak aképernyőn. Az én esetemben pedig éppen ez a cél, hogy a tévés szpotok női szereplőit vizsgáljuk, még pedig szépségükre összpontosítva. /6 Hogy miért pont az arcok? Már 1946 óta tudjuk, hogy "Egy emberre semmi sem hat jobban mint egy másik ember"4 Ezt az információt pedig az óta is észben tartják a reklámok készítői. A fogyasztó csak azokkal a reklámokkal tud azonosulni, amelynek a mondanivalójával is egyetért. Ehhez pedig az kell, hogy a megszólítók véleményét át tudják érezni. Az identifikáció azt jelenti, hogy az adott személlyel hasonlóan gondolkodunk, és igyekszünk követni őt cselekedeteinkben is. Ezért nem mindegy, hogy ki az a személy, akit kiválasztanak, fontos, hogy tudnak-e azonosulni vele az emberek.
15 Az évtized hihetetlen szabadossága a fiatalok punkmozgalmában csúcsosodik ki. Ők alkotjáka társadalomnak azt a részét, amely sokkolni és provokálni akar. Jelszavuk a "No Future", és ruházatukkal, viselkedésükkel azt hirdetik, hogy ők semmiben sem hisznek. Stílusuk extra módon feltűnő, mivel tarajos hajviseletüket különböző élénk színűre festik, koponyájukat leborotválják, és tetoválásokat viselnek, arcukat erőteljesen sminkelik. Ez az a korszak, amelyben már minden szabad, a nők bárhogyan használhatják testüket, arcukat, és főleg arra a célra, hogy kifejezzék vele saját személyiségüket, már azon szerencsések, akiknek volt ilyen. /4 A nyolcvanas évek Az évtizedre a diszkó világának beteljesülése jellemző. A csillogó diszkógömbök alatt táncolókra, a kékre festett szemek, extravörös ajkak, és téglaszínű arc a jellemző. A nyolcvanas években a szupernők jönnek divatba. Gyönyörű tökéletesen testű nők, rásimul akikre szürke üzletasszonykosztűmök, tűsarkúban tetőtől talpigkifogástalanul néznek ki.
[10]A szépségideált nagyban befolyásolja az is, hogy milyenek a személyes hőseink vagy sztárjaink. Ennek a jelenségnek a hatására annyira népszerűek a különféle szépészeti beavatkozások világszerte. Társadalomra gyakorolt hatásSzerkesztés Egy egykori szupermodell, Ashton Kutcher A szépség egy összehasonlítási alapot jelent, és szomorúságot vagy elégedetlenséget okozhat, ha valaki nem érzi magát elég szépnek. Azok az emberek, akik nem illeszkednek bele a "szépségideál" képébe, könnyen a közösségük szélére kerülhetnek. Ezt a jelenséget mutatja be például a "Lisa csak egy van" című német televíziós sorozat, vagy amerikai adaptációja, a "Ki ez a lány? ". Ezekben a sorozatokban a főszereplő lányok hatalmas nehézségekkel szembesülnek a hiányosságaik miatt, de rendre kiderül róluk, hogy valójában olyanok, akár a "rút kiskacsa" Andersen meséiből. A sorozat végére lekerül a fogszabályzó, helyre kerül a stílusérzék, és tündökölni tudnak, akár egy szépséges hattyú. Kutatók rájöttek, hogy a jól kinéző diákok magasabb osztályzatot kapnak a tanáraiktól, mint a hétköznapi megjelenéssel bíró társaik.